Matilda i USA

Jag är 17 år och bor för tillfället i Marcellus, Michigan som utbytesstudent.

1 vecka

Publicerad 2014-08-28 04:52:54 i I USA,

Woop woop nu har jag varit i Marcellus i 1 vecka!
Känns dock som om jag varit här mycket längre än bara 1 vecka. Dagen jag sa hejdå till vänner och sen när jag stod på flygplatsen och vinkade hejdå känns som en evighet sen och ändå var det bara 1 vecka. 
 
 
Idag tog Regina med mig och Viktoria för att äta frukost på en diner utanför Marcellus. Jag var så lycklig för jag hittade den bästa frukosten och såklart tog Viktoria samma sak som mig, vi har exakt samma smak när det kommer till mat. 
 
Till det drack jag peach ice tea, osötat. 
Det var så gott, ni anar inte! Och jordgubbarna smakade så sött. Bästa frukosten jag ätit på länge. 
 
Viktoria idag vid frukosten.
 
Inne i lokalen. Kan inte hjälpa det men tänker på Supernatural! 
 
Sen stack vi till en gårdsbutik lite längre bort och det var fint där.
 
Jag blev kompis med de vilda djuren, bor ju trots allt på landet nu.
Ska skriva ett inlägg om skolan också, för vi var där idag och valde lektioner. Men det får bli ett annat inlägg eftersom detta redan är väldigt långt. Hela denna dagen bestod i alla fall utav att köra runt och göra ärenden eller annat. Vi har knappt varit hemma idag, bara nu lite på kvällen. 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Christoffer

Publicerad 2014-08-28 07:05:32

Vad bra att ni fick lite hälsosam mat. Och vad snällt av Regina att anstränga sig så.

Svar: Yes :)
Matilda

Postat av: chia

Publicerad 2014-08-28 10:42:39

Så super att du och Victoria både sportar och jagar nyttig mat. Kanske kan ni exportera nyttiga vanor till USA. Affären såg verkligen trevlig ut. mormor

Svar: Haha ja hoppas att det kanske smittar av sig lite på vår värdfamilj (men jag tror inte det). Affären var väldigt trevlig :)
Matilda

Postat av: Sigyn Rehn

Publicerad 2014-08-28 14:18:50

Så skönt att ni hittat vettig mat, det lät inte bra modig som vågade göra den långa resan till USA - ensam. Roligt att du trivs med din "rumskompis" Viktoria och att ni bor så bra./Farmor



Svar: Ja, det var ganska modigt men jag kände mig inte modig under tiden bara efteråt. Det är sjukt tur att jag trivs med henne, annars hade det ju blivit jobbigt haha!
Matilda

Postat av: Sigyn Rehn

Publicerad 2014-08-28 14:19:37

Vart tog min text vägen?

Svar: Haha jag har läst den
Matilda

Postat av: Sigyn Rehn

Publicerad 2014-08-28 21:11:55

Det var delar av den som försvann men du förstod nog meningen./Farmor

Svar: Jag förstod :)
Matilda

Postat av: Agnes

Publicerad 2014-08-29 10:19:26

Haha det ser verkligen ut som en scen från Supernatural ju...

Svar: Haha visst gör det
Matilda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Mitt namn är Matilda och jag är 17 år. Efter 1:an på Gymnasiet lämnade jag Sverige för att bo ett år som utbytesstudent i USA. Jag bor i Marcellus, Michigan. Om ni har några frågor tveka inte att ställa de! Jag hoppas att ni tycker om att läsa om mitt år i Staterna!♡

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela