Matilda i USA

Jag är 17 år och bor för tillfället i Marcellus, Michigan som utbytesstudent.

Welcome to America party!

Publicerad 2014-08-25 17:01:52 i I USA, Värdfamilj,

Igår hade min värdfamilj en fest för alla oss utbytesstudenter och det var roligt! Den var som sagt hos David och Claudia (min värdmammas pappa och fru). Vi åt väldigt mycket mat, hamburgare, brownies, chips osv. Jag och Viktoria hängde dock mest vid fruktbordet haha. Så sugna vi båda var på frukt efter att den enda frukten jag ätit under dessa dagarna har varit ett äpple. Sen badade vi poolen och snackade med alla andra utbytesstudenter (de som har kommit hit, det ska komma några till). Jag blev också tvingad till att göra the #icebucketchallenge av David och Claudia. Efter festen stannade vi kvar lite och då tävlade jag och Viktoria i massa idrottsgrenar mot David. Viktoria är en riktigt tävlingsmänniska och vägrar erkänna när hon förlorar, haha. 
Bilden är tagen från Halees facebook.
 
Sverige, Tyskland, Schweiz, Sverige, Finland, Österrike, Tyskland.
 
Gruppkram! 
 
Hemlängtan börjar fösvinna också. Även om jag saknar alla där hemma så vill jag vara här. 
Jag är så glad att jag vågade göra detta. Folk här säger det till oss hela tiden hur modiga vi är som bara satte oss på ett plan och klev in i en helt ny familj. Jag har inte riktigt tänkt så men när dem sa det så kan jag ju hålla med om att det låter ganska modigt. 
 
Nu hoppas jag bara att vi kan åka och handla hälsosam mat, fixa min mobil och komma igång med träningen.
Nu ska jag och Viki äta frukost, skriver senare! 
 
 

Kommentarer

Postat av: Christoffer

Publicerad 2014-08-25 17:40:29

Vad kul det ser ut! Och vilket väder ni har! Jag hade gärna bytt för att slippa blåsten och regnet som vi haft här på sista tiden.

Svar: Haha ja förstår det!
Matilda

Postat av: Annika

Publicerad 2014-08-25 17:51:36

Klart ni är modiga! Och med mod kommer man långt.

Postat av: Anna

Publicerad 2014-08-25 21:25:17

Det ser jättekul ut! Jag är lite avundsjuk på ert väder, ska ha idrott imorgon i 10 grader, brrrrr....

Svar: Hahah men det är så fuktigt här och myggorna är så jobbiga! De är överallt så det kan du vara glad över att du slipper haha :)
Matilda

Postat av: Morfar

Publicerad 2014-08-25 21:56:52

Så jättekul att få lära känna en massa nya ungdomar och kanske bli vän för livet med några eller någon av dem. Jag ser på bilderna att Du är glad och nöjd! Härligt! Man skall vara ung för att anpassa sig så i en ny familj ny skola och nya vänner. Alla är förstås spända inför den situationen. Man ser ju att det har" lossnat" för Er! Kul

Svar: Ja, det har det antar jag :)
Matilda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Mitt namn är Matilda och jag är 17 år. Efter 1:an på Gymnasiet lämnade jag Sverige för att bo ett år som utbytesstudent i USA. Jag bor i Marcellus, Michigan. Om ni har några frågor tveka inte att ställa de! Jag hoppas att ni tycker om att läsa om mitt år i Staterna!♡

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela