Matilda i USA

Jag är 17 år och bor för tillfället i Marcellus, Michigan som utbytesstudent.

Basket

Publicerad 2014-12-01 00:16:16 i I USA, Sport, Tankar/Känslor,

Jag tänkte skriva en liten uppdatering om basketen, tankar om det och hur det går för mig. 

Basket är en sport som jag aldrig tyckt om. Jag har alltid varit rädd för den sporten. Men eftersom min skola är så liten så finns det inte så många sporter att välja mellan på vintern. Jag är stolt över mig själv som ens kom med i det bästa laget. Jag gör mitt bästa på varje träning och jag gillar att jag får röra på mig så mycket. Ändå så fanns frågan redan från första träningen "ska jag sluta?". Jag gillar verkligen inte sporten. 
 
Alice, annan utbytesstudent från Sverige, slutade på basketen idag. Margot, från Schweitz, har velat sluta från första början, så jag tror att även hon kommer hoppa av snart. Ifall även Margot hoppar av kan jag erkänna att träningarna kommer bli tuffare för mig. Båda de tjejerna har gjort det lättare för mig att gå till träningen, eftersom att de är några av de få tjejerna jag gillar i laget. De amerikanska tjejerna är verkligen annorlunda från svenska tjejer och jag trivs inte alls med dem. Så om både Alice och Margot försvinner kommer jag hålla på med en sport jag inte gillar, i ett lag jag inte trivs i. 
Ändå har jag bestämt mig för att fortsätta på basketen trots alla odds. Jag måste göra något efter skolan, jag vill inte bara sitta hemma och cheerleading är verkligen inte för mig.  Det är bra träning och jag är här för att testa på nya saker och lära mig av det. Tills vidare kommer jag fortsätta med basketen, om det blir för tufft och jobbigt kan jag ju faktiskt bara hoppa av när jag vill. Men jag vill inte sitta hemma efter skolan och inte göra något alls. 
 
Random bild på mig och sötaste lillasystern från helgen.
 
 


Kommentarer

Postat av: Christoffer

Publicerad 2014-12-01 06:39:58

Låter som en jättebra plan!

Svar: Ja, har dock ändrat den lite. Ska sluta!
Matilda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Mitt namn är Matilda och jag är 17 år. Efter 1:an på Gymnasiet lämnade jag Sverige för att bo ett år som utbytesstudent i USA. Jag bor i Marcellus, Michigan. Om ni har några frågor tveka inte att ställa de! Jag hoppas att ni tycker om att läsa om mitt år i Staterna!♡

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela