Matilda i USA

Jag är 17 år och bor för tillfället i Marcellus, Michigan som utbytesstudent.

Första inlägget

Publicerad 2014-07-26 14:00:14 i Innan USA, Tankar/Känslor,

Detta blir då mitt första inlägg på min nya blogg
Denna bloggen ska då handla om mitt år som utbytesstudent i USA, jag har inte fått besked än om vart jag ska. 
 
Jag känner att jag kanske borde börjat blogga tidigare egentligen men det kändes så långt borta alltihop och väldigt overkligt så jag gjorde aldrig det, trots att vissa personer har tjatat på mig. Jag ska försöka skriva så ofta som möjligt eftersom jag lovat vänner och familj att uppdatera om hur jag har det. 
Idag fick jag ett mail om att alla kommer få sina familjer innan skolan börjar där borta i USA. (Vilket är olika från skola till skola men för min del blir det slutet på Augusti- början på September.) Det känns i alla fall skönt att få veta det, har varit väldigt nervöst nu när skolan snart börjar och man ännu inte fått placering. Det stod även i mailet att man borde börja fundera på packningen och presenter eftersom det kan bli så att man måste lämna väldigt hastigt. Så jag borde kanske egentligen köpa en ny resväska snart eftersom jag inte har någon stor. 
Inte min bild.
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2014-07-28 16:23:52

Sv: Haha, ingen fara!! Läste det precis o blev lite fundersam men förstod såklart att du måste tagit fel :) Hoppas att du får reda på vart du ska snart!!

Svar: Haha ja! Tack så mycket det hoppas jag med :)
Matilda

Postat av: Matilda

Publicerad 2014-07-28 17:20:58

Ja men absolut. Är dock på Mallorca just nu och har lite problem med internet men fixar det så fort jag kan :))

Svar: Inga problem :))
Matilda

Postat av: Lisa Enkvist

Publicerad 2014-07-30 15:26:08

Sv: Jaa absolut det gör jag gärna, hoppas du får reda på vart du ska snart också!!! :)

Svar: Tack så mycket! :)
Matilda

Postat av: Sofie

Publicerad 2014-07-30 17:47:29

Heej, jag ska också till USA nu 14/15! Vill du göra ett länkbyte? :)

Postat av: Ida

Publicerad 2014-07-31 17:02:31

Hej, jag länkade dig nu! :)

Svar: Okej, då länkar jag dig nu med :)
Matilda

Postat av: Lina

Publicerad 2014-08-01 17:54:23

Hej! Gör jättegärna ett länkbyte. Är dock inte hemma just nu utan är inne via mobilen, men länkar dig när jag kommer hem vilket blir imorgon eller söndag :)

Postat av: Lina

Publicerad 2014-08-01 17:54:27

Hej! Gör jättegärna ett länkbyte. Är dock inte hemma just nu utan är inne via mobilen, men länkar dig när jag kommer hem vilket blir imorgon eller söndag :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Mitt namn är Matilda och jag är 17 år. Efter 1:an på Gymnasiet lämnade jag Sverige för att bo ett år som utbytesstudent i USA. Jag bor i Marcellus, Michigan. Om ni har några frågor tveka inte att ställa de! Jag hoppas att ni tycker om att läsa om mitt år i Staterna!♡

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela