Matilda i USA

Jag är 17 år och bor för tillfället i Marcellus, Michigan som utbytesstudent.

My week-end in Chicago

Publicerad 2014-11-10 22:59:19 i I USA,

I'm in love with the windy city, Chicago! Har haft en så himla bra helg i Chicago tillsammans med Saskia och Viktoria. Helt magiskt var det att komma upp från tunnelbanan och se alla höga skyskrapor och allt ljus från den levande staden, har inte insett hur mycket jag saknat staden förens nu! 
 
Vi var uppe i the Willis tower, som hade helt amazing utsikt och med glasgolv så man kunde kolla ner från 400 m höjd till gatan nedanför. Sen såg vi såklart den kända bön skulpturen vid Millenium Park och så shoppade vi på Michigan Avenue. Bästa helgen jag haft på länge! 
 
 Utsikten från Willis Tower.
 
Vet inte varför men det var hästar utplacerade längst hela Michigan Avenue så självklart tog jag en bild på Saskia och Viktoria framför den amerikanska hästen.
 
 
 
 
 
Jag uppe i Willis Tower!
 
Det bästa av allt, jag åker tillbaka dit om 2 veckor tillsammans med Lea. Hennes mamma frågade om jag ville med och våra familjer är dessutom släkt. Vi ses snart igen, Chicago! 

Kommentarer

Postat av: Christoffer

Publicerad 2014-11-11 06:19:41

Ser härligt ut! Du tror inte att hästarna är åsnor? Åsnan i amerikanska färger är ju demokraternas symbol. Det har ju nyligen varit val hos er, så det kanske är valpropaganda.

Svar: Nej, det är det inte. För det fanns massor av fler hästar i andra mönster och färger. Vi valde bara att fota denna för den var amerikansk.
Matilda

Postat av: Christoffer

Publicerad 2014-11-11 06:21:43

Men det ser ju mer ut som en häst förstås.

Postat av: Anna

Publicerad 2014-11-11 15:34:30

Ser jättekul och fint ut! Har du förresten klippt dig? Ser ut så på en av bilderna.

Svar: Nope, det har jag inte! Vet inte varför det ser ut som det
Matilda

Postat av: Sigyn Rehn

Publicerad 2014-11-12 09:05:05

Chicagos svar på våra dalahästar? Vad du är söt, Matilda! Dessutom syns det att du trivs.

Svar: Haha kanske! Tack så mycket, ja det gör jag. Kul, att få se dig och farfar på skype även om det bara var för en kort stund.
Matilda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Mitt namn är Matilda och jag är 17 år. Efter 1:an på Gymnasiet lämnade jag Sverige för att bo ett år som utbytesstudent i USA. Jag bor i Marcellus, Michigan. Om ni har några frågor tveka inte att ställa de! Jag hoppas att ni tycker om att läsa om mitt år i Staterna!♡

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela