Matilda i USA

Jag är 17 år och bor för tillfället i Marcellus, Michigan som utbytesstudent.

Hayride och släktfest

Publicerad 2014-10-20 04:29:53 i I USA,

Denna dagen har varit så himla bra! Började dagen med att följa med min familj till kyrkan, vilket inte var det roligaste kanske för mig eftersom jag inte tror på Gud men de är väldigt troende så jag kände att jag behövde visa respekt för det. Sen stack vi till en stor släktfest, riktigt stor, och åt massa mat och gjorde ännu en hayride. Lea, från Tyskland var även där så det var riktigt roligt. 
 
Sötaste Addie som plötsligt såg väldigt stor ut när hon bar runt på denna lilla.
 
Michigan är så himla fint just nu.
 
 Verkligen superfint.
 
Trots att träden i Sverige också ändrar färg så är det så mycket finare här. Kan inte riktigt beskriva hur.
 
Magical.
 
De vi var hos hade massa grisar, bland annat griskultingar. Denna var bara några dagar gammal. 
Kan inte beskriva hur magiskt det var att hålla den och så söt den var. 
Man upplever något nytt varje dag i Marcellus, Michigan only. 
 
Lea med griskultingen.
 
Avslutar inlägget med en bild på mig i hö- högen.
All hö som vi suttit på under hayriden som barnen lagt ut för att leka med.
Älskar att jag kom till Marcellus och att jag kom mitt ute på landet. Det är magiskt här och jag får vara med om så mycket varje dag. Om ni är blivande utbytesstudenter och blir placerade på landet så kan ni vara glada! 
Nu ska jag sova, skola imorgon igen! *Suck*
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: annika

Publicerad 2014-10-20 06:59:31

Det ser jättekul och härligt ut. Jagr. glad att du får vara med om detta.

Postat av: Anna

Publicerad 2014-10-20 07:25:44

Kul! :)

Postat av: Christoffer

Publicerad 2014-10-20 08:10:38

Jag tror att du har en poäng där. På landet får man nog uppleva fler saker som inte är som hemma jämfört med om man hamnar i en stad. Ser jättekul ut!

Svar: Japp jag tror också det!!
Matilda

Postat av: Sigyn Rehn

Publicerad 2014-10-21 09:15:21

Jättevackert. Påminner klimatet om vårt i Mellansverige?

Svar: Ja det gör det väl! Allt är bara mycket mer extremt här. Tror vi har det lite varmare just nu bara :)
Matilda

Postat av: Ev

Publicerad 2014-10-21 10:43:05

Omg så söt gris, jag dör!!
Är verkligen så avis på allt du gör där borta!! ;)

Svar: Du borde vara här med mig!! :) du skulle älska allt
Matilda

Postat av: chia

Publicerad 2014-10-21 17:01:30

Påminner mig om när jag var 17 år och gick på lantmannaskola i Höör. Glömmer det aldrig. Steg upp kl 4 på morgonen och cyklade 3 km för att mjölka kor. Det var härligt!

Svar: Oj! Kommer ihåg att du pratade om det någon gång. Fattar inte att du orkade det! Duktigt!
Matilda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Mitt namn är Matilda och jag är 17 år. Efter 1:an på Gymnasiet lämnade jag Sverige för att bo ett år som utbytesstudent i USA. Jag bor i Marcellus, Michigan. Om ni har några frågor tveka inte att ställa de! Jag hoppas att ni tycker om att läsa om mitt år i Staterna!♡

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela