Matilda i USA

Jag är 17 år och bor för tillfället i Marcellus, Michigan som utbytesstudent.

Min nya värdfamilj

Publicerad 2014-10-07 04:04:30 i I USA, Tankar/Känslor, Värdfamilj,

Jag fick frågan av min kompis om jag inte kunde skriva ett inlägg om min nya värdfamilj. Jag har ingen bild på de och ännu tyvärr men jag kan absolut skriva ett inlägg om de. 
 
Först vill jag bara säga att jag är jätteglad att jag bytte familj. Även om jag saknar Viki så ser jag henne i skolan. Jag har fått höra av alla att det var modigt av mig att byta men för mig kändes det inte så. När man är här borta så kommer sånt lite automatiskt (i alla fall för mig). Jag känner mig inte modig, jag trivdes inte så jag bytte! Marcellus är väldigt inbjudande för utbytesstudenter så det tog bara 1 dag och sen hade jag en ny familj. 
 
Min nya familj består av Don (min värdpappa), Tammy (min värdmamma), Addie (min lillasyster) och Jared (min lillebror) och så Florian (utbytesstudent från Tyskland). De är verkligen super allihopa! Jag känner mig verkligen som en del i familjen redan efter 2 dagar. Jag känner mig jätte öppen och är inte rädd för att göra något fel, kanske låter helt självklart att det är så det ska vara men så var det inte i min förra familj. 
 
Så till alla er som vill åka på utbyte eller till och med är på utbyte: Om ni inte trivs i er värdfamilj och om ni inte känner er välkomna eller som en del av familjen, byt! BYT! Är så tacksam för att jag gjorde det! 
 
Långt inlägg, hoppas ni tog er igenom det! Tråkigt utan bild men imorgon blir det bild igen. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2014-10-07 08:29:28

Oh vad skönt att läsa ditt inlägg! Du har varit jätteduktig och vi är stolta över dig.

Svar: Tack så mycket! :)
Matilda

Postat av: Christoffer

Publicerad 2014-10-07 21:13:52

Underbart, Matilda!

Postat av: Lukas o Agnes

Publicerad 2014-10-07 21:15:09

Vad skönt att det löste sig så bra!! Kramkram från oss!

Svar: Jätteskönt! Kram :)
Matilda

Postat av: Sigyn Rehn

Publicerad 2014-10-07 23:46:16

Så roligt att få läsa att allt är bra igen!

Postat av: chia

Publicerad 2014-10-08 23:02:58

Härligt att du har det så bra nu. Jodå du har varit modig. Kram chia

Svar: Tack så mycket! :)
Matilda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Mitt namn är Matilda och jag är 17 år. Efter 1:an på Gymnasiet lämnade jag Sverige för att bo ett år som utbytesstudent i USA. Jag bor i Marcellus, Michigan. Om ni har några frågor tveka inte att ställa de! Jag hoppas att ni tycker om att läsa om mitt år i Staterna!♡

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela