Matilda i USA

Jag är 17 år och bor för tillfället i Marcellus, Michigan som utbytesstudent.

Språket

Publicerad 2014-10-19 14:16:11 i I USA, Tankar/Känslor,

 Jag blir så himla glad varje gång jag får komplimanger för min engelska här borta. Fick höra från Kristina i mitt volleyboll lag att jag har bäst engelska av alla utbytesstudenterna och att jag knappt har någon accent. Gjorde mig verkligen jätteglad! Sen fick jag höra av Vikis värdmamma att jag hade jättebra engelska och att hon aldrig skulle kunna gissa att jag var från Sverige. Dessutom sa hon att så bra engelska som jag har nu hade förra årets utbytesstudenter när de åkte hem, alltså efter 10 månader. Sen fick jag höra igen av andra vuxna att jag pratar som om jag är härifrån. Blir lika glad varje gång jag hör det!
 
Bild från Homecoming.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Sigyn Rehn

Publicerad 2014-10-19 21:35:53

Vad du är duktig!

Svar: Tack! :)
Matilda

Postat av: Christoffer

Publicerad 2014-10-19 23:06:54

Du är kanonduktig!

Svar: Tack :)
Matilda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Mitt namn är Matilda och jag är 17 år. Efter 1:an på Gymnasiet lämnade jag Sverige för att bo ett år som utbytesstudent i USA. Jag bor i Marcellus, Michigan. Om ni har några frågor tveka inte att ställa de! Jag hoppas att ni tycker om att läsa om mitt år i Staterna!♡

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela