Matilda i USA

Jag är 17 år och bor för tillfället i Marcellus, Michigan som utbytesstudent.

Bästa helgen

Publicerad 2014-09-22 02:32:56 i I USA,

Denna helgen har varit så himla bra! Jag har känner mig så lycklig över att vara här. Jag har varit upptagen hela tiden denna helgen och endast träffat massa vänner. Några planer blev inställda eftersom jag blev väldigt förkyld, mår fortfarande inte helt bra men mycket bättre. Trots det har jag haft det jättebra denna helgen. Även om det fortfarande är dåligt med familjen så har jag kännt mig väldigt glad och ångrar verkligen inte en enda sekund att jag åkte hit. Älskar det och det med familjen får jag försöka lösa så gott jag kan! 
 
Började dagen med en frukost tillsammans med min familj och så Saskia (från Tyskland) och hennes familj. 
 
Innan shoppingen. 
Haha jag ska visa er senare vad jag köpte och ja, kan ju bara säga att mycket pengar försvann. 
Saskias snapchat på oss i bilen påväg hem. 
 
Fyfan vad jag är glad att jag är här och inte hemma i Sverige. Om jag inte hade åkt hit hade jag inte träffat alla människor jag lärt känna nu. Visst är alla jag känner där hemma också underbara såklart. Det är kämpigt här med mycket men det är så värt det. Jag trodde helt ärligt att det skulle kännas jobbigare än vad det gjort och som min familj sa till mig när vi skypade "du ser mycket gladare ut" och ja, jag känner mig mycket gladare, till och med i de jobbigaste ögonblicken här borta. Jag känner mig lite redan som en helt annan människa! 
Imorgon visar jag vad jag köpte idag. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Christoffer

Publicerad 2014-09-22 06:31:22

Härligt!

Svar: Jaa
Matilda

Postat av: annika

Publicerad 2014-09-22 19:39:02

Vad kul att läsa, Matilda. Hoppas att det löser sig med familjen också.

Svar: Hoppas jag med!
Matilda

Postat av: annika

Publicerad 2014-09-22 19:39:05

Vad kul att läsa, Matilda. Hoppas att det löser sig med familjen också.

Postat av: Sigyn Rehn

Publicerad 2014-09-22 21:18:03

Jag är glad att du vågade ta steget! Du verkar ha kul.

Svar: Det är jag också :) ja, det har jag
Matilda

Postat av: Morfar

Publicerad 2014-09-22 22:34:32

Du verkar ha kul Matilda! Du löse säkert problemet med familjen på ett eller annat sätt. Det viktigaste är att Du är så glad att Du stack till US o har bra kompisar. Lycka till. Du är en sån härlig tjej tycker. Morfar

Svar: Hoppas verkligen det löser sig! Tack så mycket :)
Matilda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Mitt namn är Matilda och jag är 17 år. Efter 1:an på Gymnasiet lämnade jag Sverige för att bo ett år som utbytesstudent i USA. Jag bor i Marcellus, Michigan. Om ni har några frågor tveka inte att ställa de! Jag hoppas att ni tycker om att läsa om mitt år i Staterna!♡

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela