Matilda i USA

Jag är 17 år och bor för tillfället i Marcellus, Michigan som utbytesstudent.

Bildbomb från min camping helg

Publicerad 2014-09-03 04:45:00 i I USA, Värdfamilj,

Klarat av min första väldigt långa dag på High school och jag ska skriva ett inlägg om det snart. Jag lovar! Men just nu är jag alldeles för trött för att gå igenom dagen igen så jag tänker istället lägga upp bilderna från Camping semestern. Så tror jag att ett inlägg om skolan kommer upp imorgon istället. 
 
Packar inför resan.
 
Vår stuga som vi bodde i.
 
Viki och Cole provar cyklarna.
 
Jag och mina två kusiner här borta (men jag har inte glömt bort er mina riktiga kusiner).
 
Månen var sjukt fin. Jag fösökte ta en bild på alla tusentals stjärnor, men det gick inte så bra.
 
En man som målat sig guldig.
 
Alla husen såg ut såhär, det var väldigt turistigt men man blev glad av det.
 
Jag och lillkusinen, hon var för söt.
 
Sen åkte vi båt över till en ö. På den ön fick man inte köra bil utan bara cykla, gå och rida.
 
Viki och Ellie! 
 
Detta är från ön.
 
Deras specialité på denna ön är fudge och här tillverkas det. 
Man fick provsmaka på fudgen och den var sjukt god, dock lite för söt för min smak. Men det fanns massa smaker så antar att det fanns en som inte var så söt. 
 
Cole och hans bror fiskade en dag och detta var fångsten.
 
Det var så äckligt att kolla på fiskarna när han rensade dem. 
 
Sista dagen gick vi över en bro tillsammans med massa andra människor.
Det är ett event som hålls varje år i denna staden och det drar massor av turister. Bron är 10 km lång och det var en riktigt häftig upplevelse att gå tillsammans med så många människor. Vi hittade ganska snart en teknik för hur vi skulle kunna tränga oss förbi folk, haha. Man vill ju komma först fram. 
 
Sorry för suddig bild, tog den under tiden jag gick.
När det är så många människor som går så kan man inte riktigt stanna för att ta en bild.
 
Haha tyckte det var roligt.
 
Dessa två hade klätt ut sig till Mario och Luigi.
 
Och med dessa fina selfies från mig och Ellie avslutar jag detta inlägget. 
Jag hade en jätterolig helg och kan bara säga att jag har bara varit här i två veckor och jag har redan upplevt en massa. Kan inte ens föreställa mig vad jag kommer uppleva på 10 månader. 
Skriver senare!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Christoffer

Publicerad 2014-09-03 07:06:56

Vad roligt, Matilda!

Svar: Ja :)
Matilda

Postat av: Ev

Publicerad 2014-09-03 20:33:01

Så coolt med brogrejen :) haha lite udda men ändå ;) och så mysigt det såg ut på campingen! Jag vill också göra det ;)

Svar: Ja, tänk så roligt det hade varit om du varit med :) haha kan föreställa mig det
Matilda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Mitt namn är Matilda och jag är 17 år. Efter 1:an på Gymnasiet lämnade jag Sverige för att bo ett år som utbytesstudent i USA. Jag bor i Marcellus, Michigan. Om ni har några frågor tveka inte att ställa de! Jag hoppas att ni tycker om att läsa om mitt år i Staterna!♡

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela