Matilda i USA

Jag är 17 år och bor för tillfället i Marcellus, Michigan som utbytesstudent.

Ingen rubrik

Publicerad 2014-09-16 04:55:52 i I USA,

Jag har så blandade känslor just nu.
            Jag skrev ju för några dagar sen att allt inte kändes bra med värdfamiljen, så är det fortfarande. 
Både jag och Viktoria har haft samma känslor och idag fick vi det lite bekräftat att vi inte inbillar oss någonting. 
Det känns verkligen jättejobbigt just nu med värdfamiljen. Jag vill inte överdriva det eftersom jag vet det finns saker som är bra här med men det är inte såhär det ska vara. Samtidigt vill jag inte byta värdfamilj eftersom jag inte vill byta skola och stad. Hoppas verkligen allt löser sig! 
 
Allting är bra i skolan i alla fall. Jag börjar trivas bra där och har saker att se fram emot. Att byta skola och allt sånt nu ser jag nästan inte ens som ett alternativ för då måste jag liksom börja om från början. Åh, orkar inte! 
Jag har verkligen varit positiv hela denna tiden och tänker inga negativa tankar men nu börjar de komma. Vill egentligen hålla min blogg glad och positiv för det är så jag känner mig men man kan inte heller bara ignorera problem även om man vill. Jaja, ska tänka på saken denna veckan med innan jag får se hur jag gör! 
Återkommer imorgon med förhoppningsvis roligare inlägg! 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Sigyn Rehn

Publicerad 2014-09-16 12:47:25

Går det inte att ta upp det som känns fel med familjen? Ni är ju två personer som kan stötta varandra, men jag förstår att det känns jobbigt.
Jag håller tummarna för er båda.
Kram, farmor

Svar: Vi vågar inte prata med de så vi ska kontakta vår kontaktperson och prata med henne!
Matilda

Postat av: Sigyn Rehn

Publicerad 2014-09-16 21:36:38

Bra Matilda! Jag hoppas att det löser sig för er båda.

Svar: Tack! :) det hoppad jag också
Matilda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Mitt namn är Matilda och jag är 17 år. Efter 1:an på Gymnasiet lämnade jag Sverige för att bo ett år som utbytesstudent i USA. Jag bor i Marcellus, Michigan. Om ni har några frågor tveka inte att ställa de! Jag hoppas att ni tycker om att läsa om mitt år i Staterna!♡

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela