Matilda i USA

Jag är 17 år och bor för tillfället i Marcellus, Michigan som utbytesstudent.

Jobbigt

Publicerad 2014-09-29 04:16:59 i I USA, Tankar/Känslor, Värdfamilj,

Jag är så ledsen just nu att jag typ inte vet vart jag ska ta vägen. Allt känns verkligen uselt när det kommer till värdfamiljen. Jag vill väl som alla andra utbytesstudenter egentligen kunna skriva att allt är bra men jag har också min blogg för att kunna skriva av mig lite om året och just nu är det skit. 
 
Vi håller på att försöka hitta en ny värdfamilj och det kanske borde kännas som en lättnad men det är det inte riktigt för jag kommer inte få bo i samma familj som Viki (det sa vår kontaktperson redan var säkert) och jag kommer kanske inte kunna stanna i Marcellus. Alltså jag pallar inte! Om jag behöver lämna Marcellus kommer jag seriöst gråta så mycket, jag har ju nyss verkligen börjat gilla det här. Jag gillar skolan och allt här varför behöver jag lämna det då? 
Det enda som är bra med detta är att jag har mina vänner här som verkligen är ett stort stöd! 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Christoffer

Publicerad 2014-09-29 18:59:37

Det är jättetråkigt att det blivit så. Men ge inte upp ännu. Förhoppningsvis löser det sig. Stor kram!

Svar: Ja får verkligen hoppas det!
Matilda

Postat av: Sigyn Rehn

Publicerad 2014-09-29 19:46:35

Så ledsamt! Jag säger som din pappa: Ge inte upp. Men jag förstår att du är besviken. Jag håller tummarna för att det ordnar sig till det bästa. Kramar från farmor

Svar: Ja, det hoppas jag också! Tack'
Matilda

Postat av: Christoffer

Publicerad 2014-09-29 19:51:55

Och kom ihåg att en utbytesstudent ska tas emot som en familjemedlem (som dina kompisar har blivit därborta), inte som en objuden gäst. Du och Viki har inte gjort fel!

Svar: Jag vet! Vi har pratat med alla andra om det och alla är lika chockade
Matilda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Mitt namn är Matilda och jag är 17 år. Efter 1:an på Gymnasiet lämnade jag Sverige för att bo ett år som utbytesstudent i USA. Jag bor i Marcellus, Michigan. Om ni har några frågor tveka inte att ställa de! Jag hoppas att ni tycker om att läsa om mitt år i Staterna!♡

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela