Matilda i USA

Jag är 17 år och bor för tillfället i Marcellus, Michigan som utbytesstudent.

Post Arrival Orientation

Publicerad 2014-09-21 06:20:21 i I USA,

Idag var jag ju som sagt på YFU:s Post Arrival Orientation camp. Tänkte berätta lite vad jag tyckte om det och vad vi gjorde. 
 
Jag tycker det är jättebra att de håller i sånna här läger. För mig ger det jättemycket att träffa andra utbytesstudenter och prata med dem. Verkligen. Det är liksom bara de som verkligen kan förstå hur allt känns, ingen annan kan förstå exakt hur det känns! Därför så tycker jag att det är bra! Sen måste jag bara säga att lektionerna vi har, där vi pratar om alla viktiga saker, är inte lika kul! Det är väldigt mycket upprepningar av saker vi hört tusen gånger redan, men jag antar att det kanske är nödvändigt. 
 
Här är bilden från dagen och jag är då den röda cirkeln. 
En sak som dock stör mig lite, haha, är att alla ledare på varenda läger (jag har varit på två men hört andra utbytesstudenter säga att deras ledare sagt samma sak) är att man inte ska ha alls mycket kontakt med dem hemma i Sverige. Detta gör mig lite irriterad att de gång på gång nämner sociala medier som ett problem. Jag förstår hur de tänker men jag tycker att det är viktigt att nämna att det är olika för alla. Jag har kontakt varje dag med min familj och vänner. Inte mycket. Men jag skriver små meddelanden och skickar snapchats. Men det är inte så att jag gå och tänker på dem hela tiden och det ger mig inte hemlängtan. Jag skypar med de där hemma ungefär 1 gång i veckan och jag får ingen hemlängtan av det. Jag vill bara nämna detta för jag tycker det viktigt att nämna att det är verkligen olika för alla. De säger att det gör att man inte lever sitt liv som utbytesstudent fullt ut men jag håller inte med om det. Jag är verkligen här i USA i mina tankar och lever här, att skicka lite snapchats får inte mig att längta hem. Jag vet att det kanske får vissa att göra det men jag tycker att det är viktigt att ledarna påpekar det förlite att vi alla är olika. 
 
Oj, vad långt inlägg det blev tillslut! Det var inte meningen. 
Imorgon ska vi äta frukost borta i grannbyn Schoolcraft. Sen ska vi åka och shoppa tillsammans med Saskias familj (hon är en utbytesstudent från Tyskland). 

Kommentarer

Postat av: Christoffer

Publicerad 2014-09-21 07:31:06

Vad bra att ni får komma iväg och handla! Verkar bli en bra helg.

Svar: Ja, den blev ju det tillsist :)
Matilda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Mitt namn är Matilda och jag är 17 år. Efter 1:an på Gymnasiet lämnade jag Sverige för att bo ett år som utbytesstudent i USA. Jag bor i Marcellus, Michigan. Om ni har några frågor tveka inte att ställa de! Jag hoppas att ni tycker om att läsa om mitt år i Staterna!♡

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela