Matilda i USA

Jag är 17 år och bor för tillfället i Marcellus, Michigan som utbytesstudent.

Volleyboll, Skolan och annat

Publicerad 2014-09-12 04:59:37 i I USA, Skolan, Sport,

Jag måste klara en skoldag till sen är det helg. 
Jag är helt slut av skolan och alla volleyboll träningar men det går bättre och bättre för varje dag. Jag börjar gilla det mer och mer. Känner mig verkligen som en del i gruppen nu i volleyboll laget och det känns jättebra! 
 
Men jag vill vara helt ärlig och säga att allt inte är lika bra hemma. De första två veckorna kom jag jättebra överens med min värdfamilj men nu känns det inte lika bra. Jag vill inte skriva varför för jag känner att det inte är schysst mot dem att skriva ut allt. Det är ingen jättestor grej heller. Det är lite små saker som gör att jag inte trivs lika bra som jag brukade göra. Allt här är verkligen så annorlunda från hemma. 
 
Fin mobilbild från en "diner" nära skolan.
 
Japp här pluggade vi.
 
 
Här hängde vi i två timmar idag efter skolan innan volleybollen. 
Snapchat bilder eftersom jag har brist på annat. 
 
Fick mitt kaffe som jag längtat efter. 
Har inte druckit kaffe på länge eftersom jag hinner inte dricka på morgnarna. Kaffet här smakar annorlunda dock. Men det hjälpte verkligen för jag blev piggare. Läxorna här är så lätta dock, det enda är att dem tar tid att göra. Jag får också hjälpa Viki med en massa läxor eftersom hon har lite problem med engelskan. 
 
Vädret här blir sämre och sämre. 
Men för mig gör det inte så mycket eftersom jag har så mycket annat att tänka på här. Tycker det ska bli kul med Homecoming, Halloween och Thanksgiving. Jag har ganska mycket att se framemot denna hösten. 
Hoppas jag kan ta lite finare bilder med min kamera istället för mina snapchats, haha. Men jag kan inte ta med kameran till skolan. Aja, kanske kan fota lite i helgen när jag och Viktoria ska shoppa! Vi behöver verkligen köpa varmare kläder. De säger att denna vintern ska bli den värsta på hundra år! Sjukt! 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Sigyn Rehn

Publicerad 2014-09-12 09:53:27

Man kan inte räkna med att det är som hemma, det skulle du nog tycka om du vore inneboende hos ngn i Sverige också. Men jag hoppas att det inte är ngt allvarligt. Många kramar från Farmor

Svar: Nej, jag vet men det är inte det att det är annorlunda som är problemet. Det var jag redan inställd på. Kram!
Matilda

Postat av: Christoffer

Publicerad 2014-09-12 12:10:23

Försök att se det som ett studiebesök, att du får lära dig hur det funkar i andra kulturer, så går du stärkt ur detta.

Svar: Ja försöker tänka så men jag ska ändå vara här i 10 månader
Matilda

Postat av: chia

Publicerad 2014-09-14 19:14:09

Jag tror att det ofta kommer en besvärlig period ungefär efter en månad. Har hört att andra också upplevt det så. Därför hoppas jag det går över snart och känns bättre. Något du kan göra? Laga en god middag? Eller nåt? Säger mormor som tror att mat hjälper allt. Kram till tusen. chia

Svar: Ja, det tror jag också. Hoppas att det är tillfälligt! Vi ska laga middagen ikväll (jag och Viki) så det blir nog bra!
Matilda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Mitt namn är Matilda och jag är 17 år. Efter 1:an på Gymnasiet lämnade jag Sverige för att bo ett år som utbytesstudent i USA. Jag bor i Marcellus, Michigan. Om ni har några frågor tveka inte att ställa de! Jag hoppas att ni tycker om att läsa om mitt år i Staterna!♡

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela