Matilda i USA

Jag är 17 år och bor för tillfället i Marcellus, Michigan som utbytesstudent.

Thanksgiving

Publicerad 2014-11-27 23:42:00 i I USA, Värdfamilj,

Firar ni Thanksgiving i Sverige? Det är en fråga jag fått från några på min skola, haha, alltså så j*vla dumma de amerikanska ungdomarna kan vara ibland. Ni kanske borde veta varför och vad det är ni firar?! Haha...
 
Då har jag varit med om min första Thanksgiving. Kändes inte så speciellt, haha. Åt mycket mat, mycket kakor och pratade med släkten. Jag tog tyvärr inga bilder från middagen, men alltså det var inte så mycket att fota. Om ni undrar vilken typ av mat det var så var det: kalkon, potatismos, bönor, squash och massa jag inte kommer ihåg eller visste var det var. Till efterrätt var det: pumpking roll, cheesecake och typ chocolate chip cookies. 
 
 Kollade även på den amerikanska fotbollsfinalen och min familj hejar på Detroit Lions som spelade mot Chicago Bears. Lions vann så alla var glada! Kändes konstigt för mig eftersom jag i min förra värdfamilj hejade stort på the Bears, haha. 
 
 
Snart ska jag till Margot för att sova över hos henne och sen är det dags för Black Friday shopping. Jag är så redo, alla har sagt att det är helt galet och att folk typ slåss. Haha, får se om jag överlever morgondagen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Mitt namn är Matilda och jag är 17 år. Efter 1:an på Gymnasiet lämnade jag Sverige för att bo ett år som utbytesstudent i USA. Jag bor i Marcellus, Michigan. Om ni har några frågor tveka inte att ställa de! Jag hoppas att ni tycker om att läsa om mitt år i Staterna!♡

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela