Matilda i USA

Jag är 17 år och bor för tillfället i Marcellus, Michigan som utbytesstudent.

Byta värdfamilj

Publicerad 2014-09-30 04:43:09 i I USA, Tankar/Känslor, Värdfamilj,

Nu har vi berättat för vår värdfamilj att vi tänker byta familj. Jag mår riktigt dåligt, känner mig som en hemsk människa. Speciellt eftersom de har öppnat upp sitt hem för oss. Men alla vi har pratat med har sagt att vi måste byta och så som vi har känt är inte normalt. Jag är både lättad och ledsen! Vår värdmamma fick till och med tårar i ögonen när vi berättade för henne. Vår värdpappa kollade inte ens på oss och sen när jag fråga hur de kände över det så började han bara skylla på oss som vanligt. 
 
Detta var något av det jobbigaste jag gjort och det är inte över än. Nu måste vi vänta på att få nya familjer och det kan ju ta ett tag. Har dock hört att det finns familjer i Marcellus som är intresserade av att ta in utbytesstudenter. 

Kommentarer

Postat av: Cecilia

Publicerad 2014-09-30 05:13:42

Keep my fingers crossed for you!!

Svar: Tack!
Matilda

Postat av: Christoffer

Publicerad 2014-09-30 06:25:12

Vad duktig du är! Heja Matilda!

Svar: Tack, det var riktigt jobbigt :/
Matilda

Postat av: Sigyn Rehn

Publicerad 2014-09-30 09:45:57

Bra, Matilda! Du ska se att det ordnar sig!

Svar: Tack, jag hoppas verkligen det
Matilda

Postat av: Ev

Publicerad 2014-09-30 19:23:32

Det är verkligen jätte synd att du har hamnat i situationen och jag hoppas verkligen verkligen att det blir bättre snart :) Jag håller tummarna <3

Svar: Tack så mycket <3
Matilda

Postat av: Morfar

Publicerad 2014-10-01 21:56:00

Stå på Dig Matilda. Det är klart att Du gör r.ätt. Det reder upp sig ingen tvekan om det. Du har en tid av tålamod innan det klarnar. Stor kram. Morfar

Svar: Tack så mycket!
Matilda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Mitt namn är Matilda och jag är 17 år. Efter 1:an på Gymnasiet lämnade jag Sverige för att bo ett år som utbytesstudent i USA. Jag bor i Marcellus, Michigan. Om ni har några frågor tveka inte att ställa de! Jag hoppas att ni tycker om att läsa om mitt år i Staterna!♡

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela