Matilda i USA

Jag är 17 år och bor för tillfället i Marcellus, Michigan som utbytesstudent.

Fiskat

Publicerad 2014-08-24 01:18:25 i I USA, Värdfamilj,

Idag var jag, Viki och Cole ute på sjön (Pine lake heter den) och fiskade. Det var faktiskt riktigt roligt och läskigt på samma gång. Jag och Viki ville inte sätta på mask på kroken från början. Viktoria gjorde det tillsist och jag var riktigt mesig, haha. Men tillsist efter tredje försöket satte jag på masken helt själv! Och det gjorde jag två gånger till efter det. Så både jag och Viki övervann vår rädsla för maskar! Så stolt jag var när jag satte på masken utan att blinka. 
 
I början tyckte jag synd om maskarna och fiskarna men efter ett tag var jag fullt koncentrerad på att jag ville fånga en fisk. Cole fångade fisk efter fisk medan jag och Viki satt där och frågade om hans knep. Men tillslut lyckades vi båda fånga vars en fisk. Min var tydligen för liten så jag fick slänga i den igen, men Viktoria fångade den största fisken den dagen. Jag har bara varit här tre dagar och testar redan nya saker och övervinner rädslor, det känns sjukt bra för självförtroendet. 
Min lilla fisk som tyvärr fick slängas tillbaka i sjön.
Den stora fisken som Viki fångade.
Här är hon med sin fisk! 
Viki och jag i båten! 
Senare åkte vi till en liten festival dem har här i Marcellus och vi kom precis i tid till fisketävlingen. Så Viktoria fick gå upp på scen säga sitt namn och berätta vart hon hade fångat fisken sen vann hon 1:a pris, haha. 
Jag lägger säkert upp bilden på det ifall Regina lägger upp den på facebook. 
Skriver igen imorgon! 

Kommentarer

Postat av: Folke

Publicerad 2014-08-24 05:30:11

Hej Matlda! Jag kan berätta för Dig att jag var i Bohuslän hos min kompis Egon o fiskade makrill. Vi fick 12 stycken inom två timmar. När vi kom hem stekte vi två o de var gudomligt goda. I framtiden kanske Du kommer att fiska när Du kommer till landet. Kram från morfar

Svar: Åh det var ju många fiskar! Cole sa att vi var ute på fel tid och fiskade det var därför vi inte fick jättemånga. Haha ja, det kanske jag kommer göra :) nu vågar jag ju sätta mask på kroken med!
Matilda

Postat av: Christoffer

Publicerad 2014-08-24 08:25:33

Vet du vad det var för fisk?

Svar: Bluegill heter den vet inte vad det är på svenska.
Matilda

Postat av: Annika

Publicerad 2014-08-24 10:37:50

Wow, kul! Det var tusen år sedan jag fiskade. Åt ni dem sen?

Svar: Nej, inte igår för då var vi på festivalen o åt men vi kommer nog göra det senare :)
Matilda

Postat av: Ann Idstein

Publicerad 2014-08-24 13:56:28

Hej, kómmer du ihåg när vi fiskade tillsammans med Lukas i Odensjön.Vad fick vi upp ? Inget till stekpannan/ Kram Ann och Chia

Svar: Haha jag kommer ihåg, en soptunna minns jag att Ann fick upp :)
Matilda

Postat av: EvaS

Publicerad 2014-08-24 20:33:49

Kul att följa ditt äventyr! Kram från Ängelholm

Postat av: EvaS

Publicerad 2014-08-24 20:33:49

Kul att följa ditt äventyr! Kram från Ängelholm

Svar: Tack! Kram från Marcellus haha :)
Matilda

Postat av: Klara

Publicerad 2014-09-02 19:10:28

Vad kul, och modigt

Svar: Tack :)
Matilda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Mitt namn är Matilda och jag är 17 år. Efter 1:an på Gymnasiet lämnade jag Sverige för att bo ett år som utbytesstudent i USA. Jag bor i Marcellus, Michigan. Om ni har några frågor tveka inte att ställa de! Jag hoppas att ni tycker om att läsa om mitt år i Staterna!♡

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela