Matilda i USA

Jag är 17 år och bor för tillfället i Marcellus, Michigan som utbytesstudent.

Halloween

Publicerad 2014-11-01 16:50:50 i I USA,

Igår var det då Halloween, och jag hade en jättebra kväll! 
Det började med att Alice följde med mig hem efter skolan och vi gjorde en liten överraskning. Sen bytte vi om till våra Halloween kostymer, är så glad att jag i slutändan köpte min dräkt och gick all in. Vi gjorde någonting jag inte gjort på länge; trick or treat! 
 
Hela gänget redo att få massa godis! 
 
Spiderman aka Gabriel och Djävulen aka Florian.
 
Rödluvan (aka Alice) och jag som zombie cheerleader. 
Mina värdsyskon valde ut min dräkt till mig. Tyckte inte alls om den från början men i slutändan så blev den ändå himla bra. Jag lyckades se ganska läskig ut trots min cheerleader dräkt! 
 
Så glad att jag faktiskt gjorde mitt smink med tatueringar och dräkt och allt. 
Riktigt roligt att få klä ut sig igen, något som jag inte gjort på typ 6 år. 
 
Fotade lite från folks hus. Så här ser de flesta hus ut just nu i Marcellus. 
Jag, Lea, Gabriel och Alice! 
 
Nöjda och glada tjejer som fått mycket godis! 
 
Här ser man mina pom- poms som jag hade också!
 
Men för min och Alice del var kvällen inte slut där. Precis innan vi gick ut för att gå bus eller godis (ja, vi tog ju bilen förstås för vi var ute på landet och inte i själva byn) så fick vi ett sms från Michael som fråga om vi ville gå på bio. Det slutade med att Michael, Hunter, Alice och jag provade fåniga kläder på Walmart och såg filmen John Wick på bio. Det var jätteroligt! Även första gången jag var inne på Walmart, har bara varit i den andra jätten Meijers innan det. Filmen sög, så gå inte och se den! Men vi hade det roligt ändå och filmen som skulle vara en action film blev en action- komedi. Är super nöjd med min Halloween! 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Christoffer

Publicerad 2014-11-01 19:09:23

Ser jättekul ut!

Svar: Det var det :)
Matilda

Postat av: Anna

Publicerad 2014-11-02 17:57:22

Så roligt! Hade önskat att jag var hemma på Halloween, men var ju i Paris så det är inte direkt något jag klaga på. :)

Svar: Haha nej det tycker jag inte du kan göra. Hur var Paris?
Matilda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Mitt namn är Matilda och jag är 17 år. Efter 1:an på Gymnasiet lämnade jag Sverige för att bo ett år som utbytesstudent i USA. Jag bor i Marcellus, Michigan. Om ni har några frågor tveka inte att ställa de! Jag hoppas att ni tycker om att läsa om mitt år i Staterna!♡

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela