Matilda i USA

Jag är 17 år och bor för tillfället i Marcellus, Michigan som utbytesstudent.

Min lördag

Publicerad 2014-11-02 21:36:43 i I USA, Värdfamilj,

I lördags var jag på en "fest" med min familj under dagen. Det var en fest för släkten där vi var ute vid någons sommarstuga. Vi åt mat, som alltid när man är med amerikanare, åkte hayride och spelade volleyboll. Det är alltid kul när släkten hittar på nåt här för Lea (utbytesstudent från Tyskland) är en del av min min släkt så vi träffas hela tiden. 
 
På kvällen så stack jag till Alice först, hängde där ett tag och sen stack vi till Hunters hus. Det var jag, Ethan, Hunter, Michael och Alice. Vi kollade på nån gammal film från 80- talet som var helt okej. Det enda som suger här är att man måste bli körd överallt. Även om många av tonåringarna ställer upp på att köra en så är det ju jobbigt att vara så beroende av bilen. En annan sak är det där med curfew alltså tiden man måste vara hemma. För min del kl 12, vilket jag tycker är en ganska  schyst tid ändå eftersom jag läst om andra utbytesstudenter som haft tiden 10-11 osv. Men för mig är det fortfarande ovant eftersom jag hemma i Sverige inte har någon tid och alltid kan ta mig hem själv med. Inga bussar finns här ju heller, suck. Men jag gillar ändå känslan av att sitta i bilen allihopa och lyssna på hög musik. 

Kommentarer

Postat av: Christoffer

Publicerad 2014-11-03 06:39:20

Like!

Svar: Haha
Matilda

Postat av: Sigyn Rehn

Publicerad 2014-11-03 11:50:41

Det verkar som om du är i goda händer vilket gläder en gammal farmor.

Svar: Haha ja det är jag! :)
Matilda

Postat av: Anna

Publicerad 2014-11-04 19:34:17

Så många gånger ni har åkt hayride nu?! Kul att du har det så bra! Längtar och saknar! <3

Svar:
Matilda

Postat av: Agnes

Publicerad 2014-11-05 23:32:26

Jag skickar din cykel på posten<3

Svar: Haha tack <3
Matilda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Mitt namn är Matilda och jag är 17 år. Efter 1:an på Gymnasiet lämnade jag Sverige för att bo ett år som utbytesstudent i USA. Jag bor i Marcellus, Michigan. Om ni har några frågor tveka inte att ställa de! Jag hoppas att ni tycker om att läsa om mitt år i Staterna!♡

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela