Matilda i USA

Jag är 17 år och bor för tillfället i Marcellus, Michigan som utbytesstudent.

Vardag

Publicerad 2014-09-10 03:53:33 i I USA, Skolan,

Hej! Ser att jag har tappat lite läsare, det känns jättetråkigt så jag hoppas att ni kommer tillbaka! 
Annars så börjar det kännas som vardag här borta lite nu. Jag vaknar halv sju (borde gå upp tidigare för stressar varje morgon men jag vill sova), sen tar jag antingen skolbussen 7:15 eller cyklar till skolan. 
  • Us History: (Min första lektion på morgonen) Jag gillar denna lektionen, trodde inte att jag skulle göra det men det gör jag. Läraren är ganska bra och det är faktiskt en intressant lektion. Även om det är väldigt mycket "vårt land" och "Amerika" osv. 
  • English 11: Det är några Seniors i denna klassen och Juniors (ett år yngre än mig). Vår lärare är verkligen grym, han är så himla rolig. Han berättar massor av historier och skämtar hela tiden. Egentligen skulle alla utbytesstudenter ha English 10 men min värdmamma tyckte vi skulle ha 11 eftersom läraren i den andra klassen gav så mycket läxor. 
  • Us Government: Jag bytte då till mig denna lektion istället för att ha Biology 1. Jag är nöjd med att jag bytte. Dels är det faktiskt intressant att lära sig mer om deras samhälle och att jag slipper alla jobbiga freshmens, haha. På denna lektionen är det mest seniors och några Juniors. 
  • Jazz band: Jag har inte mycket att säga om denna lektionen eftersom jag knappt gjort något. Vi måste laga vår gitarr för att kunna spela så just nu sitter vi bara med och lyssnar. Men de är duktiga! 
  • Chorus: Kör. Det är nog min favorit lektion. Gruppen är bra och stämningen är trevlig. Vi sjunger kanske inte de mest roliga sångerna men läraren är riktigt schysst. Sjöng deras nationalsång igår, haha. De är verkligen stolta över sitt land. 
  • PE: Skulle ju haft Advanced PE men den var typ full så jag kom i denna. Denna lektionen är fylld av freshmens och sophmores. Några av de spelar i mitt volleyboll lag och är supersnälla men många är också väldigt jobbiga. Detta är nog den lektionen jag gillar minst, just av den anledningen att alla är jobbiga. 
  • Biology 2: Denna lektionen är riktigt chill. Vi gör inte så mycket hittills. Denna klassen är väldigt blandad så det är av alla åldrar. Bytte också till mig denna så istället för att ha Algebra 1 så har jag denna. Algebra 1 var alldeles för lätt och alla på den lektionen var så jobbiga, de kunde inte sitta still en sekund typ. 
Det var alla mina lektioner. Och så ser schemat ut varje dag. Hitills har det inte varit så tjatigt som jag trodde att det skulle vara men det kanske blir det senare. Efter skolan så hinner jag typ vila i en timme innan det är dags för volleybolll träning i två timmar. Så när jag kommer hem är kl 8 på kvällen och då är det läxor som gäller. Min vardag är väldigt fylld som ni kanske förstår. Jag har redan lite ångest över att det är så mycket. Skolan är inte svår det är bara det att det är mycket läxor så det tar tid. Duktigt av er ifall ni läste allt, haha, jag vet att det blev en lång text men jag har inga bilder för tillfället. Hoppas det kanske var lite intressant ändå! 

Kommentarer

Postat av: Christoffer

Publicerad 2014-09-10 06:08:44

Oj, blir skoldagarna så långa! Hur gör man för att orka?

Svar: Det undrar jag också
Matilda

Postat av: Sigyn Rehn

Publicerad 2014-09-10 07:30:27

Vad är PE? Du verkar hänga med bra på lektionerna. Är amerikansk-engelskan lätt att förstå?

Svar: Det är idrott. Ja det är lätt att hänga med, förstår allt
Matilda

Postat av: Annika

Publicerad 2014-09-10 21:18:02

Jättekul att få veta mer om din vardag. Verkar som om du har många bra lärare - kul!

Svar: Ja, det har jag väl!
Matilda

Postat av: Ev

Publicerad 2014-09-11 08:50:06

Det låter verkligen roligt men som du skrev också ganska jobbigt med så långa dagar! Haha är verkligen så avis på volleybollen :)

Svar: Det är lite jobbigt med så långa dagar men nu börjar jag bli van. Volleybollen är verkligen jätterolig men också svårt!
Matilda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Mitt namn är Matilda och jag är 17 år. Efter 1:an på Gymnasiet lämnade jag Sverige för att bo ett år som utbytesstudent i USA. Jag bor i Marcellus, Michigan. Om ni har några frågor tveka inte att ställa de! Jag hoppas att ni tycker om att läsa om mitt år i Staterna!♡

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela